Välj undersida
Elguiden / Artiklar / Aftonbladet köper Kundkraft Sverige AB Artikel bild

Aftonbladet köper Kundkraft Sverige AB

Aftonbladet förvärvar Kundkraft AB - Sveriges ledande elupphandlingstjänst för konsumenter. 'Kundkraft kommer att hjälpa våra läsare i både tidning och på nätet att spara pengar på el', säger Mats Eriksson, VD för Aftonbladet Tillväxtmedier.

Ända sedan 1999 hjälper Kundkraft svenskarna att spara pengar på sina elavtal. Genom ett enkelt webbformulär kan svenskarna ansluta sig till Kundkrafts kollektiva elupphandlingstjänst och resultatet blir att kunderna i samtliga fall får konkurrenskraftiga priser på el. 'Över en miljon svenska hushåll har tillsvidareavtal med sina elleverantörer. De skulle spara tusentals kronor på att låta Kundkraft sköta deras elupphandling', säger Thorbjörn Kjaergaard, VD för Kundkraft AB.

Aftonbladet är redan idag ledande på prisjämförelsetjänster på nätet genom webbplatsen Prisjakt, som ingår i Aftonbladet Tillväxtmedier. 'Förvärvet av Kundkraft kommer ytterligare att stärka vår position, framförallt inom tjänsteområdet', säger Mats Eriksson, Tillväxtmediers VD. 'Ämnet ligger nära vår journalistiska kärna. Vi har bevakat elmarknaden ända sedan avregleringen för över tio år sedan och vi har märkt att konsumenterna har väldigt många frågor runt hur el-leverantörerna prissätter sina avtal. Förvärvet kommer att ge oss de verktyg vi behöver för att leda konsumenterna rätt', fortsätter Mats Eriksson.

Till artiklar

© 2019 Kundkraft AB. Org. nr: 556515-1627