Skärpta regler mot oseriösa elhandlare

Konsumenter från flera delar av landet har slagit larm om att Sveriges Energi AB som är ett bolag med över 1 miljon kunder har försäljningsmetoder som vilseleder kunder. Nu går Konsumentverket ut med en varning.

Nyligen gick Konsumentverket ut med en uppmaning mot Sveriges Energi efter att konsumenter klagat på vilseledande försäljningsmetoder.

Exempelvis har konsumenter klagat på:

  • Man har fått elavtal från Sveriges Energi AB trots att de inte ingått avtal
  • Sveriges Energi AB har angivit felaktig avsändare
  • Sveriges Energi AB har utelämnat och lämnat felaktiga uppgifter om syftet med kontakten
  • Sveriges Energi AB inte har beviljat konsumenterna deras rätt att ångra ingått elavtal

Nu har Konsumentverket uppmanat Sveriges Energi AB att upphöra med försäljningsmetoderna.
– Förutom att konsumenterna drabbas, drabbas också alla bolag som arbetar på ett seriöst sätt med försäljning, säger Anders Kaijser, vd på Kundkraft.

Kundkraft arbetar med schyssta avtal

Kundkraft har bara schyssta avtal till medlemmarna, och arbetar kontinuerligt för att säkerställa god kvalitet i alla rekryteringskanaler.
Sedan starten har Kundkraft blivit en svensk folkrörelse. Över 250 000 svenskar är nu med och bidrar till lägre elpriser. Tack vare den stora medlemsskaran kan de sätta press på elbolagen, som får tävla om att erbjuda det lägsta elpriset till kunderna.
– Som konsument är det här väldigt skönt, för du slipper bry dig om ditt elpris. Vi står för förhandlingarna och du får alltid el som är billigast i längden levererat hem till dig, säger Anders.
– Dessutom är Kundkrafts tjänst kostnadsfri och vi förhandlar bort alla fasta avgifter.

Till alla artiklar

Bli medlem nu och hjälp oss att pressa elpriserna!

Grön bock listpunkt100% Grön el

Grön bock listpunktKostnadsfritt

Grön bock listpunktIngen uppsägningstid

Grön bock listpunktAlltid lågt elpris